П`ятниця, 29.03.2024, 02:25
Вітаю Вас Гість | RSS

Методичне об'єднання вчителів гуманітарного циклу

Меню сайту
Зарубіжна лі-ра

«Методичний портал»

Виховна робота

«Методичний портал»

Форма входу
Block title
Оцініть мій сайт
Всего ответов: 146

Урок зі світової літератури в 5 класі «О.С. Пушкін. Вступ до поеми «Руслан і Людмила»

Мета: ознайомити школярів з основними датами життя О.С. Пушкіна;  формувати навички роботи з текстом; удосконалювати навички виразного читання та образного мислення; виховувати кращі людські якості.

Обладнання: портрет О. С. Пушкіна, виставка книг письменника, ілюстрації до казок О.С. Пушкіна; презентація до уроку; мультфільм «У лукомор’я дуб зеленый»; клубок ниток

Тип уроку: засвоєння нового матеріалу

Епіграф: «Що за розкіш ці казки, кож­на є поема»

                                                                 О.С. Пушкін

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Чи любите ви читати казки? А слухати? Сьогодні ми відкриємо потайні двері в добру, казкову країну «Лукомор′є» і познайомимося з її жителями. Адже в казках завжди дива, несподіванки, приємні сюрпризи. А щоб дива збувалися, ви повинні бути в доброму настрої, відповідати на запитання, думати і бути активними на уроці.

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку

Сьогодні ми помандруємо до Росії, в гості до видатного російського письменника, поета, казкаря Олександра Сергійовича Пушкіна. У листі до брата він написав:  «Що за розкіш ці казки, кож­на є поема».

Запис теми уроку в зошит

І V. Робота над темою уроку

  1. Актуалізація опорних знань

З дитинства кожному з нас відомі казки О.С. Пушкіна, їх нам розповідають батьки, бабусі, дідусі. Письменником було написано      7 казок, 5 з них ви, мабуть, добре знаєте.  Давайте перевіримо. Для вас відеодиктант «Вгадай казку О.С. Пушкіна»

Відеодиктант «Вгадай казку О.С. Пушкіна»

Ще  Олександр Сергійович написав казки «Сказка о Медведихе» та «Жених».

  1. Слово учителя (під час розповіді – перегляд презентації)

Тези розповіді

  • Олександр Сергійович Пушкін народився в Москві у 1799 році в дворянській сім’ї. У родині Пушкіних усі захоплювались літературою, складали вірші.
  • Свою освіту Пушкін отримав від своєї бабусі Марії Олексіївни Ганнібал. Саме вона навчила малого Сашка російської мови.
  • Він дуже сильно любив свою бабусю, але особливу любов він мав до своєї няньки Орини Родіонівни, простої та доброї селянки. Ця дивовижна російська жінка знала багато казок, віршів, приказок. Саме вона розповідала Пушкіну сім казок, які потім Олександр Сергійович написав з її слів.
  • Всі свої казки молодий Пушкін записував до зошиту.
  1. Творче завдання: Спробуйте закінчити рядок з твору Пушкіна…

                Он видит сумрачный курган;

            у ног Людмилы спит…                       (Руслан)

  • У цьому ж зошиті поета були й знайомі нам рядки з прологу до поеми «Руслан і Людмила» «Край лукомор’я дуб зелений…».
  1. Словникова робота з записами до зошиту
  • Поема — великий віршований твір, у якому розповідається про життя та подвиги героїв, дається оцінка їхнім учинкам.
  • Пролог — вступ
  1. Знайомство з вступом до поеми « Руслан і Людмила»

У 1828 р. було надруковане знамените «зібрання» росій­ських казок «Край лукомор'я дуб зелений...»

Перегляд мультфільму «У лукоморья дуб зеленый»

  1. Бесіда з елементами дослідницької роботи

Які враження справляє на вас вступ до поеми «Руслан і Людми­ла»?

-  Чому,  на вашу думку,  його  називають  «зібранням»  російських казок?

-  Згадайте особливості побудови казок. Що зближує пролог і казку?

  1. Словникова робота

Чи зрозумілі вам слова «лукоморье», «златая», «дол», «брег», «пленяет», «чахнет»? (Це застарілі слова, які означають: старовинна народна, а також поетична назва морської затоки; золота; долина; берег; полонить; ставати слабосилим, кволим, втрачати силу, здоров'я.)

Як ви вважаєте, чому поет використовує застарілі слова?

V. Закріплення теми уроку

      1. Робота з підручником

     Виразне читання вступу до поеми (переклад на українську мову)

  1. Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»

      Визначити тему (про що) вступу до поеми та головну думку

  1. Літературна гра «Казковий клубок»

      Назви якомога більше героїв, котрі зустрічаються у пролозі «Край лукомор’я..».

  1. Робота в парах

      Поєднайте в логічні пари предмет та його ознаку

Дуб                     бурий

ланцюг                грізний

кіт                                 руський

доріжки              смарагдові

страхіття            чудові

берег                  зелений

витязі                  нечувані

хвилі                   невідомі

ватаг                   дикий

цар                     золотий

вовк                    морський

дух                     учений

  1. Порівняльна робота

У вступі, як у справжній народній казці, сплелося чарівне і реальне. Доведіть це прикладами з тексту, запишіть в таблицю.

Чарівне

Реальне

 

 

 

 

 

 

VІ. Підсумок уроку

1. Бесіда

- Казки О.С. Пушкіна пронизані не тільки чарівністю, таємничістю, а ще й вчать добру, справедливості, в них багато гумору.

- Назвіть позитивних і негативних героїв творів письменника

2. Інтерактивна вправа «Закінчи речення»

 

На уроці я…

3. Висновок вчителя

В пролозі поет стверджує, що і простонародне  може бути прекрасним, в цьому творі автор довів, що любити батьківщину – це насамперед цінити народну творчість, багатство душі простого російського народу.

Читайте Пушкіна, вивчайте Пушкіна, а головне – любіть Пушкіна.

VІІ. Домашнє завдання

  1.   Виразно читати пролог “Край лукомор’я…” 
  2.   Відповідати на питання підручника
  3.   За бажанням намалювати ілюстрацію до прологу.

 

 

Презентация
Смотреть еще презентации из раздела Педагогика
Презентация
Смотреть еще презентации из раздела Педагогика
Календар подій
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Пошук
Українська мова

«Методичний портал»

Іноземні мови

«Методичний портал»

Вчитель інфо

Copyright MyCorp © 2024