Вівторок, 23.04.2024, 16:55
Вітаю Вас Гість | RSS

Методичне об'єднання вчителів гуманітарного циклу

Меню сайту
Зарубіжна лі-ра

«Методичний портал»

Виховна робота

«Методичний портал»

Форма входу
Block title
Оцініть мій сайт
Всего ответов: 146

Урок з української мови 7 клас (фрагмент)

Тема: н і нн у прислівниках

Мета: пояснити правила написання прислівників з н і нн; формувати вміння визначати в словах орфограму «н і нн у прислівниках», обґрунтувати вибір написання; виховувати повагу до фольклору влучного поетичного слова; розвивати увагу, логічне мислення.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Культурологічна змістова лінія: фольклор українського народу.

Обладнання: мультимедіа, презентація, таблиця «Орфограми у прикметниках та прислівниках»

Епіграф уроку:

Народна пісне зоряно і вічно

Горить в моєму серці, не згаса.

Вона мене виводить на дорогу,

Вона мені просвітлює життя.

П. Тичина

Хід уроку

ІІ. Мотивація пізнавальної діяльності.

1.  Вчитель:

– Слова, спроектовані на екрані, будуть нашим епіграфом. Знайдіть прислівники, поставте до них питання (зоряно, вічно)

- Отож, сьогодні на уроці ми вивчаємо правила правопису н і нн у прислівниках; закріпимо знання практичними вправами.

2. На екрані слова:

сонний –

розніжений –

незрівнянний –

здоровенний –

Вчитель:

  • На які питання відповідають ці слова, що це за частини мови?
  • Поясніть, звернувшись до таблиці, чим зумовлене написання н і нн у прикметниках. А тепер спробуйте утворити від них прислівники.
  • Діти, спробуйте сформулювати правило написання н і нн у прислівниках.

3. Робота з підручником:

Вчитель: - Прочитайте матеріал підручника з даної теми. Правопис яких слів, спроектованих на екрані, ми не пояснили:

(спросоння, попідвіконню, попідтинню, зрання, навмання)

  • Ці слова – винятки, правопис яких потрібно запам’ятати. Запишіть їх у зошити.

4. Вчитель: «Обговорення проблеми в загальному полі»

- Як Ви розумієте зміст нашого епіграфа?

- поясніть правопис н і нн у прислівниках зоряно, вічно. Свою відповідь обґрунтуйте.

(робота в парах)

- Складіть речення з прислівниками  зоряно, вічно.

5. Робота в групах

Вчитель: випишіть з рядків пісень, спроектованих на екрані, прислівники з орфограмою «н і нн у прислівниках»

 

Ой ти, коте, коточок,

Не ходи рано в садочок,

Не полохай дівочок,

Нехай зов’ють віночок.

 

Вийшли в поле косарі,

Косить ранком на зорі,

Ополудні гребли сіно

І в валочки клали щільно.

 

Грім котився поміж хмар –

Неприборканий владар!

А маленьке променя

В небі ходить навмання!

 

6. Робота в групах

Вчитель: Закінчіть фразеологізми одним словом – прислівником (з довідки), поясніть вивчену орфограму.

Повторення: Що називається фразеологізмами?

І група:

На широку ногу - …

Ні за цапову душу - …

ІІ група:

Як риба в воді - …

Як сніг на голову - …

ІІІ група:

З діда-прадіда - …

Лягати спати разом з курми - …

Довідка: рано, заможно, даремно, давно, вільно, неждано.

7. Лінгвістична гра (робота в малих групах)

Учні зачитують спростовані прислівники, пояснюючі в них написання «н і нн» (кожна з груп відповідає ланцюжком)

ІІІ. Підсумки уроку:

Рефлексія:

Продовжте речення:

«На сьогоднішньому уроці для мене було цікавим…»

« Н пишеться у прислівниках…»

«Нн пишеться у прислівниках…»

Оцінювання.

ІV. Пояснення домашнього завдання:

1. Опрацювати п. 13

2. Виконання вправи №216

3. Творче завдання: за опорними словами (зимно, морозно, сніжно, казково, біло) складіть твір-мініатюру «Зимова пісня».

 

Календар подій
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Пошук
Українська мова

«Методичний портал»

Іноземні мови

«Методичний портал»

Вчитель інфо

Copyright MyCorp © 2024